Általános Szerződési Feltételek

A jelen általános szerződési feltételek (“ÁSZF”) a www.lakastarlat.shop.hu weboldalon a Szentendrei Lakástárlat Alapítvány (továbbiakban: Alapítvány) által végzett termékértékesítésre vonatkoznak, az Alapítvány és a Vásárlók (továbbiakban: Vásárló) közötti jogviszony részleteit határozzák meg. A www.lakastarlat.shop.hu weboldalon (továbbiakban: Webáruház) keresztül a jelen ÁSZF-ben meghatározott feltételek mellett lehet vásárolni.

  • Cégadatok

Cégnév: Szentendrei Lakástárlat Alapítvány 

Székhely: 2000 Szentendre Kossuth Lajos u.6.
Cégjegyzékszám: 00 18 504925
Nyilvántartó cégbíróság: Pest Megyei Bíróság, mint cégbíróság
Adószám: 18504925-1-13

Közösségi adószám: HU18504925
Képviselő neve: Musza Györgyi
Telefon: 06 20 983 5166
Email cím: kapcsolat@lakastarlat.hu
Ügyfélszolgálat: 06 30 864 3081, kapcsolat@lakastarlat.hu

  • Vásárlás a web

II/1. Termékek

Az Alapítvány a Webáruházában kortárs magyar képzőművészek eredeti és limitált másolatú műtárgyait értékesíti.

  • Eredeti műtárgyak

Az eredeti műtárgyakat az Alapítvány a Webáruházban a művész megbízásából értékesíti, azokon semmiféle változtatást nem eszközöl.

  • Limitált másolatok

A limitált másolatok készítése esetén a művész a másolat készítés jogát átadja az Alapítvány részére. Az Alapítvány a Webáruházában a művész által meghatározott példányszámban méretben és technikával értékesíti a limitált másolatokat. A limitált másolatokat a Művész a kép hátoldalán szignálja, és „Copy” felirattal látja el, valamint ráírja a másolat sorszámát.

A limitált másolatok technikája a következő lehet:

  • giclée (művészi nyomat), mely készülhet vászonra és papírra, 
  • szitanyomat, 
  • fotó, 
  • print.

A termékek mérete, technikája a termék fotója mellett található.

A vászonra nyomtatott giclée printeket 370 gr-os matt Canvas-Smooth művészvászonra nyomtatjuk, és vakrámára feszítve szállítjuk.

A papírra nyomtatott giclée printeket Somerset 300 gr-os matt papírra nyomtatjuk.

A fotók Luster típusú 260 gr-os selyemfényű RC fotópapírra kerülnek nyomtatásra.

Az Alapítvány minden eladott műtárgy mellé Certificatumot (Tanúsítványt) bocsát ki, mely tartalmazza a mű alkotójának nevét, a műtárgy címét, évszámát, technikáját. Eredeti műtárgy esetén ezen felül igazolja az eredetiséget, limitált másolat esetén, pedig a másolat sorszámát.

II/2. A termék kiválasztása
A Vásárlónak lehetősége van választani, illetve rendelni az áruház termékei közül. A Vásárló a kiválasztott termékre kattintva megtekintheti annak bővebb ismertetőjét, leírását. Vásárlási szándéka esetén a megvásárolni kívánt terméket a „Kosárba teszem” gomb megnyomásával egy virtuális kosárba helyezi. A „Kosár” gombra kattintva megtalálja a vásárlás során kosárba helyezett terméket/termékeket, valamint a számla végösszegét. Itt leellenőrizheti rendelése helyességét, különös tekintettel az árakra és a mennyiségekre, melyeket itt még igény szerint módosíthat, javíthat. A kosár automatikusan kiszámítja a rendelés végösszegét.

A „Tovább a pénztárhoz” gombra kattintva meg kell adnia a számlázási adatokat, a szállítási címet, valamint kiválasztania a szállítás módját és elfogadnia az Általános Szerződési Feltételeket.

II/3. Szállítási mód kiválasztása
A következő lépésben válassza ki az Önnek megfelelő szállítási módot: 

  • személyes átvétel (Szentendre), a konkrét helyszín: 2000 Szentendre, Kucsera Ferenc u. 15.)
  • ingyenes szállítás

 

II/4. Fizetési mód kiválasztása

Ezt követően egy Önnek megfelelő fizetési módot kell választania: 

  • bankkártyás utalás átutalás – az online bankkártyás fizetések a Barion rendszerén keresztül valósulnak meg. A bankkártya adatok a kereskedőhöz nem jutnak el. A szolgáltatást nyújtó Barion Payment Zrt. a Magyar Nemzeti Bank felügyelete alatt álló intézmény, engedélyének száma: H-EN-I-1064/2013 (megrendelése leadásakor e-mailben értesítjük, hogy rendelése “függő állapot”-ba került, amint megérkezik a Barion tárcánkba az összeg, rendelését aktiváljuk, és e-mailben minden szükséges további információt közlünk Önnel) 
  • közvetlen banki átutalás – bankszámlájáról átutalással a Szentendrei Lakástárlat Alapítvány OTP Banknál vezetett 11742087-20086938 számú számlájára, a megrendeléstől számított 48 órán belül (megrendelése leadásakor e-mailben értesítjük, hogy rendelése “függő állapot”-ba került, amint megérkezik az OTP számlánkra az összeg, rendelését aktiváljuk, és e-mailben minden szükséges további információt közlünk Önnel) 

 

II/5. Megrendelés

Ha egyetért a megrendelés tartalmával, akkor a megrendelés elküldéséhez kattintson a „Megrendelés elküldése” gombra. 

II/6. Rendelés módosításának lehetősége
A rendelés módosítására/javítására a „Megrendelés” gomb megnyomása előtt van lehetősége.

II/7. Visszaigazolás
Minden megrendelésről e-mailes visszajelzést küldünk. Ez azt jelenti, hogy a rendelés feladását követően egy automatikus e-mailt kap a rendelés beérkezéséről és (később) egyet a várható szállítási időpontról. Telefonos egyeztetés esetén hívja az ügyfélszolgálatot (+36308643081) vagy e-mailben (kapcsolat@lakastarlat.hu) kérjen információt.


III. Árak
Áraink a rendelés időpontjában érvényes listaárak, amelyeket a Webáruházban a termékek mellett találnak. 

A feltüntetett árak bruttó forint árak (alanyi ÁFA mentes), és tartalmazzák a szállítási költséget. Amennyiben a Webáruházban hiba vagy hiányosság lép fel a termékeknél vagy az áraknál, fenntartjuk a jogot a korrekcióra. Ilyen esetben a hiba felismerése illetve módosítása után azonnal tájékoztatjuk a vevőt az új adatokról. A vevő ezt követően még egyszer megerősítheti a megrendelést, vagy lehetőség van arra, hogy bármely fél elálljon a szerződéstől.

  1. Szállítás

Személyes átvétel esetén az átvétel helyszíne: 2000 Szentendre, Kucsera Ferenc u. 15.

Szállítási díjak és határidők

  • A szállítási díjat Magyarország területére a termékek eladási ára tartalmazza. Külföldre történő szállítás esetén szállítási díjat számolunk fel, melyet az ügyféllel külön emailben egyeztetünk.
  • A szállítási idő eredeti műtárgy esetén 1-3 munkanap, limitált nyomat, fotó esetén a nyomdai kapacitás függvényében 2-10 munkanap 
  • Kérjük, minden esetben várja meg kollégáink visszajelzését a rendelés állapotáról, illetve elkészültéről, mielőtt elindulna átvenni a terméket! 
  • A szolgáltatás az ország egész területén belül igénybe vehető. 

 

Szállítás belföldre

  • A szállítás munkanapokon 8-16 óra közötti intervallumban történik, elkészült rendeléseket, a megbízott futárcég vagy közvetlenül az Alapítvány szállítja házhoz.
  • A szolgáltatás az ország egész területén belül igénybe vehető. Kérjük, hogy az átvételi elismervényt csak abban az esetben írja alá, ha a csomagját leellenőrizte, mert az átvétel utáni hiányosságokra vonatkozó reklamációkat sajnos nem áll módunkban elfogadni.

 

A szállítástól elállás
Ha a webáruház a szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a szerződésben meghatározott áru nem áll rendelkezésére, illetve a megrendelt szolgáltatást nem áll módjában nyújtani, köteles erről a megrendelőt tájékoztatni.  A Webáruház nem köt szerződést kiskorúakkal. A megrendelő a jelen ÁSZF elfogadásával nyilatkozik arról, hogy nagykorú.

  1. Csomagolás

Áraink tartalmazzák a csomagolás költségét. A csomagolást közvetlenül az Alapítvány végzi.

VI. Fizetési feltételek
Áruházunkban közvetlen banki átutalásra vagy bankkártyás fizetésre van ehetőség. 

  • közvetlen banki átutalás – bankszámlájáról átutalással a Szentendrei Lakástárlat Alapítvány OTP Banknál vezetett 11742087-20086938 számú számlájára, a megrendeléstől számított 48 órán belül (megrendelése leadásakor e-mailben értesítjük, hogy rendelése “függő állapot”-ba került, amint megérkezik az OTP számlánkra az összeg, rendelését aktiváljuk, és e-mailben minden szükséges további információt közlünk Önnel) 
  • bankkártyás utalás – az online bankkártyás fizetések a Barion rendszerén keresztül valósulnak meg. A bankkártya adatok a kereskedőhöz nem jutnak el. A szolgáltatást nyújtó Barion Payment Zrt. a Magyar Nemzeti Bank felügyelete alatt álló intézmény, engedélyének száma: H-EN-I-1064/2013 (megrendelése leadásakor e-mailben értesítjük, hogy rendelése “függő állapot”-ba került, amint megérkezik a Barion tárcánkba az összeg, rendelését aktiváljuk, és e-mailben minden szükséges további információt közlünk Önnel) 

VII. Szerződéskötés feltételeire vonatkozó tájékoztatás
A szerződéskötés nyelve magyar, a megkötött szerződés írásban megkötöttnek minősül. A megkötött szerződést iktatják, utólag hozzáférhető lesz.

VIII. Elállás joga

A jelen ÁSZF alapján a www.lakastarlat.shop.hu weboldalon keresztül megrendelt limitált másolat típusú termékek megvásárlásától a vevő tizennégy napon belül indokolás nélkül elállhat. A tizennégy napos határidő a megrendelt termékek kézhezvételének napján kezdődik. A vevőnek kell tudnia igazolni a kézhezvétel napját, és ezen igazolást az elállási nyilatkozatához csatolnia kell. Ebből a célból kérjük, vegye figyelembe a szállítási feltételeknél írtakat.

A vevő írásban, emailben elküldött nyilatkozattal gyakorolhatja elállási jogát. Az elállási nyilatkozatot a jelen ÁSZF “Cégadatok” fejezetében rögzített email címre kell megküldeni a fenti határidőn belül. Az elállási nyilatkozatban meg kell adni a megrendelésben szereplő minden adatot, a megrendelés kódszámát, a termék eredettanúsítványában szereplő kódszámot, illetve a megrendelésnek és a termék kézhezvételének az időpontját. Ezek hiányában, vagy ha egyéb okból a Szentendrei Lakástárlat Alapítvány nem tudja beazonosítani, hogy az elállási nyilatkozat mely megrendelésre/vevőre/termékre vonatkozik és határidőben benyújtásra került-e, úgy az elállási nyilatkozatot nem tudja elfogadni.

Elállás esetén a vevő köteles, a termékek biztonságát, sérülésmentességét megfelelően biztosító csomagolásban (legalább olyan csomagolásba, amelyben az ő részére kézbesítve lett) az eredettanúsítvánnyal együtt, ajánlott küldeményként visszaküldeni az Alapítvány részére a kérdéses terméket. A visszaküldés költségeit a vevő viseli. Elállás esetén a vevő a termékkel együtt a vonatkozó számlát is köteles az Alapítvány részére visszaküldeni.

Az elektronikusan megküldött elállási nyilatkozat kézhezvételét követő legfeljebb 30 napon belül az Alapítvány a vevő által a részére kifizetett összeget visszatéríti a vevőnek, feltéve, hogy ezen határidőn belül a visszaküldött termékeket sértetlen állapotban megkapta. A Szentendrei Lakástárlat Alapítvány jogosult levonni a visszatérítendő összegből a visszaküldött termékek nem rendeltetésszerű használatából eredő kárának értékét.

A vevő nem gyakorolhatja az elállási jogot eredeti műtárgy vásárlása esetén.


  1. Megrendelés módosítása, törlése

A 2001. évi CVIII. törvény értelmében a megrendelés leadásakor a Vásárló felé azonnal értesítést küld az eladó webáruház szoftvere a rendelés felvételének tényéről. Ez az értesítés nem minősül az eladó és a Vásárló között létrejött szerződésnek! Csupán jelzi a Vásárlónak, hogy rendelési igényét rendszerünk regisztrálta és továbbította az eladó illetékes munkatársa felé. Amennyiben ez a Vásárlóhoz 48 órán belül nem érkezik meg, akkor a Vásárló ajánlattételi kötöttségei megszűnnek.
Az eladó a rendelés teljesítésének megkezdéséig megadja a lehetőséget a Vásárlónak rendelése visszavonására elektronikus úton. A rendelés teljesítésének megkezdésekor a Vásárló e-mailben és/vagy telefonon értesítést kap a teljesítés várható időtartamáról, és a teljesítés megkezdésének tényéről, ezután már csak személyesen vagy az “Elérhetőségek” menüpontok alatt található elérhetőségek valamelyikén keresztül van lehetőség rendelésének visszavonására
A megrendelés utólagos módosítására csak írásos formában, e-mailben kerülhet sor. 

X. Panaszügyintézés helye, módja

Panaszait írásban az alábbi címekre küldött levélben/emailben, szóban pedig az alábbi telefonszámon teheti meg.

– levélben: 2000 Szentendre Kossuth Lajos u. 6.
– emailben: kapcsolat@lakastarlat.hu
– telefonon: 06 30 864 3081 – munkanapon 9-17 óra között,

Panaszainak elintézéséhez szükséges, hogy közölje a kérdéses megrendelésben feltüntetett miden adatot, beleértve a megrendelés visszaigazolt kódszámát, hogy azonosítani tudjuk a panasszal érintett teljesítést.

A telefonon érkező panaszokat azonnal megvizsgáljuk és tájékoztatjuk álláspontunkról a panaszost, illetve lehetőség szerint orvosoljuk a panaszt. Ha a vevő nem ért egyet a szóbeli panaszára kapott válasszal, írásban meg kell küldenie részünkre a panaszát. Ebben az esetben az alábbiak szerint, az írásbeli panaszokra vonatkozó rendelkezések szerint járunk el.

Az írásbeli panaszokat 5 munkanapon belül megvizsgáljuk és megválaszoljuk. Válaszunkat indokoljuk. Amennyiben válaszunkkal nem ért egyet, úgy felügyeleti szervünkhöz fordulhat panaszával. Felügyeleti szerveink a következők:

– megrendeléssel kapcsolatban (adatbeviteli hibák javításának lehetősége, visszaigazolás) az illetékes fogyasztóvédelmi hatóság;

– jogszabály szerinti kötelező tájékoztatás, adatok kötelező közzétételének elmulasztása esetén az illetékes fogyasztóvédelmi hatóság, illetve a Gazdasági versenyhivatala, amennyiben a mulasztás a gazdasági verseny érdemi befolyásolására alkalmas (bővebb információt a www.gvh.hu weboldalon talál);

– elektronikus hirdetéssel kapcsolatos szabályok megsértése esetén a Nemzeti Hírközlési Hatóság (bővebb információt a www.nhh.hu weboldalon talál);
– a termék minőségét, a szavatossági jogok érvényesítését, a fogyasztók tájékoztatását és a panaszügyintézést az illetékes fogyasztóvédelmi hatóság ellenőrzi;

– az ÁSZF tartalmának jogszerűségét az illetékes fogyasztóvédelmi hatóság ellenőrzi.

A panaszokra vonatkozó levelezéseket 3 évig megőrizzük.

  1. Jelen Általános Szerződési Feltételekben foglaltakat Felek elfogadják.

XII. Záró rendelkezések

1.    A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekben a Ptk., az elektronikus kereskedelemről szóló 2001. évi CVIII. törvény, a Korm. rendelet, a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV.29.) NGM rendelet, valamint más hatályos magyar jogszabályok rendelkezéseit kell alkalmazni.
2.    A jelen ÁSZF a Webáruház honlapján történő közzététel napjától visszavonásig érvényes.
3.    Az alapítvány bármikor jogosult jelen ÁSZF-et egyoldalúan módosítani. Az ilyen módosítások a Webáruházban történő közzététellel egyidejűleg lépnek hatályba. Az Alapítvány vállalja, hogy az ÁSZF egyoldalú módosítása nem eredményez kedvezőtlenebb szerződési feltételeket azon  Vásáló(k)nak, akiknek már leadott, átfutási időn belüli vásárlása van folyamatban.
4.    Jelen ÁSZF rendelkezései valamelyikének érvénytelensége vagy hatálytalansága nem érinti a többi rendelkezés érvényességét és alkalmazhatóságát.
5.    A Webáruházban vásárolt termékekkel, szolgáltatásokkal, illetve a vásárlással kapcsolatban, továbbá a jelen ÁSZF egészének, vagy bármely részének érvénytelenségével kapcsolatban esetlegesen felmerülő jogviták elbírálása során a magyar jog az irányadó.
6.    A Webáruház felhasználói, illetve Megrendelői a jelen ÁSZF-et, a Webáruház használatát érintő, továbbá a megrendelt termékekkel kapcsolatos bármilyen további kérdéseikkel, észrevételeikkel a Honlap ügyfélszolgálatához fordulhatnak a kapcsolat@lakastarlat.hu email címen.
7.    A Webáruház működésével, termékeivel, szolgáltatásaival kapcsolatos panasz esetén a Megrendelők a lakóhelyük, tartózkodási helyük szerint illetékes Békéltető Testülethez, vagy Budapest Főváros Kormányhivatalának Fogyasztóvédelmi Felügyelőségéhez (1052 Budapest, Városház u. 7.) fordulhatnak.